Fakta- och prisuppgifter som förekommer i Ekströms Möbler AB:s kommunikation lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar samt för slutförsäljning. Fotografier som publiceras av Ekströms Möbler AB har olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa i andra sammanhang krävs en kontakt med oss. Tänk på att bilder inte alltid återger exakt produkternas verkliga utseende. Bildskärmsinställningar och trycktekniska variationer påverkar detta.
Enligt konsumentköplagen lämnar vi 3-års reklamationsrätt. Vissa varor har även förlängd garanti.
Reklamationsrätten gäller inte fel som uppkommit till följd av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning.
Tag kontakt med oss genom mail info@ekstromsmobler.nu
Ange alltid namn, adress, telefon, inköpsdatum, kvittonummer och eventuell någon form av id-nummer som finns på möbeln.
Vid beställning av varor som beställs från våra leverantörer så betalar kunden en handpenning på 50% av köpesumman.
Dessa handpenningar betalas vid beställningstillfället.
Observera att köpvillkoren nedan gäller köp via vår webbutik www.ekstromsmobler.nu. För köp i vår butik i Tingsryd gäller delvis andra villkor.
För att köpa en produkt i Ekströms Möbler webshop måste du vara 18 år eller äldre. Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.
Vi reserverar oss för ”tryckfel” i produktinformation och kataloger, slutförsäljning samt leverantörers prishöjningar. Notera att färgåtergivning på bilder i webshop, annonser och kataloger inte exakt stämmer överens med verkligheten. Hur färgen återges beror delvis på typ av bildskärm & bildskärmsinställningar. Även foto- och trycktekniska faktorer har inverkan på hur bilder upplevs.
Notera att den produktbild som visas i samband med att en vara läggs i varukorgen inte genereras från de val du gör på produkten.
Alla möbler levereras omonterade då inget annat anges. Uppmärksamma även att alla angivna leveranstider är ungefärliga. För att få en mer exakt leveranstid, samt aktuell lagerstatus på din vara ber vi att kontakta oss via telefon eller mail.
I alla angivna priser ingår moms med 25%.
Vi ser till att ordna med leverans så fort som möjligt om inget annat är överenskommet. De varor som finns på vårt lager levereras omgående från oss med Bring eller DHL, med en leveranstid till dig på 2-5 arbetsdagar. Vid hög orderingång kan slutförsäljning ske med längre leveranstider som följd.
Alla beställningsvaror beställs efter dina önskemål med leveranstider som varierar från leverantör till leverantör.
De leveranstider som anges är ungefärliga och avser tiden från dess att vi har behandlat din order till dess vi har skickat varorna från vårt lager.
Om du beställer flera olika varor med olika lång leveranstid kommer leverans att ske då samtliga varor har ankommit till vårt lager. Dessa varor skickas i en och samma sändning. Om du önskar delleverans av dina varor, eller närmare information angående leveranstider & lagerstatus, vänligen kontakta oss på telefon 0477-48130, eller via mail: info@ekstromsmobler.nu
Du kan alltid välja att hämta dina varor själv på vårt lager på Storgatan 80 i Tingsryd (samma adress som vår butik). Så fort varorna har kommit till vårt lager kontaktar vi er via telefon eller mail. Hämtning av varor kan ske när butiken har öppet, se fliken ”öppettider” för våra fullständiga öppettider.
Mindre försändelser skickas som postpaket med Bring eller DHL och hämtas ut på ditt närmaste utlämningsställe efter att en avi har skickats till dig.
Om inget annat avtalas levereras större försändelser med våra egen lastbil fram till dörr. Leverans sker efter att vi har avtalat tid (tidsintervall om två timmar) med dig och sker någon gång mellan 11.00 och 17.00
Montering, inbärning, uppackning samt bortforsling av emballage ingår ej. Vill du ha hjälp även med detta ber vi vänligen dig kontakta oss via telefon 0477-48130.
Mindre försändelser skickas som postpaket med Bring DHL och hämtas ut på ditt närmaste utlämningsställe efter att en avi har skickats till dig.
Större försändelser skickas med DHL och levereras till port eller fram till din tomtgräns om du bor i hus. Vi tar kontakt med dig så fort dina varor finns klara för leverans och boka tid, leveransavisering sker sedan av speditören.
Önskas hjälp utöver ovan kontakta oss.
Vi på Ekströms Möbler förbehåller hos rätten att välja lämpligt leveranssätt.
Om du undrar hur leveransstatus ser ut för just din order, vänligen kontakta oss på telefon 0477-481 30, eller mail: info@ekstromsmobler.nu
För leveranser inom Sverige gäller följande kostnader.
Fraktfritt gäller inredningsvaror det gäller ej möbler.
Varor som beställs i webshopen levereras omonterade då inget annat anges. Då leverans sker med våra egna bilar finns möjlighet att få dina varor monterade, i vissa fall mot en kostnad. Vill du ha hjälp med montering ber vi dig kontakta oss på telefon eller mail för prisuppgift.
I vår web shop kan du välja mellan att betala med direktbetalning, konto/kredit– kort, fakturabetalning eller delbetalning med eller utan ränta beroende på betalningstiden (alla betalningar sker genom vår samarbetspartner Klarna).
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalningsmetoder kan vi i kassan skicka dina personuppgifter i form av kontakt- och beställningsuppgifter till Klarna, så att Klarna kan bedöma om du uppfyller kraven för deras betalningsmetoder och att skräddarsy dessa betalningsmetoder åt dig. Dina personuppgifter som överförs behandlas i enlighet med
Klarnas egen privacy notice
Via Klarna erbjuder vi er som kund möjlighet att betala genom direktbetalning, fakturabetalning, delbetalning eller kortbetalning. Vi på Ekströms Möbler har aldrig tillgång till din kortinformation och kommer inte att lagra dina kortuppgifter.
Fullständiga villkor för erbjudna betalningssätt hittas via följande länk: https://www.klarna.com/se/villkor/
Eftersom transportskador kan gälla både synliga och dolda skador är det viktigt att du av emballerar och inspekterar dina varor noggrant. Gör detta direkt när du tagit emot varan och var noga med att notera synliga skador på emballage och även titta inuti kartonger och förpackningar.
Om transporten av dina varor har skötts av DHL och en transportskada har uppstått ber vi dig anmäla detta inom 4 dagar. Du gör en anmälan både till DHL på telefon 0771-345 345, samt till oss på telefon 0477-481 30. Observera att en notering av yttre skada måste noteras på fraktbolagets fraktsedel i samband med att leverans och kvittens sker. Var noga med att spara fraktsedlar och ha dem tillgängliga vid skadeanmälan.
Om transporten av varan har skötts av Ekströms Möbler ber vi er tillämpa samma tillvägagångssätt som ovan, med skillnaden att skadeanmälan endast görs till Ekströms Möbler.
Du får inte använda den skadade produkten och var noga med att behålla original emballage. Vi ser gärna att du kompletterar din skadeanmälan med fotografier som kan skickas till oss info@ekstromsmobler.nu, för att vi på ett bättre sätt ska kunna hjälpa dig om skada uppstår.
Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt, och omfattar ”ursprungsfel” på din vara. En anmälan av reklamationsanmälan skall vara gjord till oss inom rimlig tid innan felet upptäckts. Då vi har mottagit ett giltigt reklamationskrav kontaktar vi dig för avhjälpning av problemet. Om varan skall returneras skickar vi eventuella returfraktsedlar. Vid reklamation står självklart Ekströms Möbler för returfraktkostnaden.
Vid köp i vår webbutik gäller regler angående ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. En vara kan returneras till oss inom 14 dagar efter att du har mottagit varan, och du har meddelat oss att du vill utnyttja ångerrätten. O.B.S Gäller ej beställningsvaror så som soffor, fåtöljer och övrigt möbelsortiment. Du får hela köpesumman tillbaka, men får själv betala returfraktkostnaden. En returnerad vara måste vara oanvänd samt ligga i orginalförpackning. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, senast inom 30 dagar, efter det att vi har godkänt returen. Vi ber dig att kontakta oss innan du returnerar din vara.
Observera att ångerrätten inte gäller möbel sortimentet.
Vid beställningsvaror måste varan avbeställas inom 2 arbetsdagar och det görs via telefon till butiken 0477-48130 eller i butiken.
Dessa allmänna villkor för användning regleras av svensk lagstiftning. Eventuella tvister avgörs i svensk domstol.
Om du har ett klagomål kring ditt köp, vänligen maila info@ekstromsmobler.nu . Om vi inte hittar en passande lösning kan du, om villkoren är uppfyllda, göra ett klagomål hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) ( www.arn.se ). Du kan också använda EU-kommissionens tvistlösning online (EU ODR) ( ec.europa.eu/odr ) för ditt klagomål. Denna portal kan vara aktuell om du bor i ett annat EU-land. När du skickar in ett klagomål, vänlige ange vår e-postadress info@ekstromsmobler.nu.
Avbeställning av en order kan ske mot en debitering av 10-100% av varornas värde, beroende på typ av vara och tidpunkt för avbeställning.
Lagstadgad ångerrätt 14 dagar. Gäller ej möbelsortimentet.
Vid köp av lagervaror kan du lämna tillbaka varan och välja en annan liknande vara inom 14 dagar från det att du mottagit din leverans. Vid byte av varor står du själv för returkostnaden. Förutsättningen för ett byte av varan är att den är oanvänd och ligger i obruten originalförpackning. Om du önskar att byta din vara ber vi dig kontakta oss innan varan skickas tillbaka.
Notera att bytesrätt ej gäller för beställningsvaror och varor som är specialanpassade till just dig (exempelvis en stol i ett specifikt träslag och ett specifikt tyg.
Vi använder cookies Avfärda
GDPR-Cookie-samtycke med Real Cookie Banner